İçeriğe atla

Çocuk Güvenliği

Bebeklerde ve Çocuklarda İlk Yardım

ile Welcome Blog 10 Nov 2024 0 yorumlar


Bebek ve Çocukların Karşılaşabileceği Ev Kazaları Nelerdir ve Korunmak için Hangi Önlemleri Almalıdır?

Ev kazaları aslında bebeklerimiz yaklaşık 6. aydan itibaren sürünmeye, emeklemeye başladıkları dönem ile birlikte ev kazalarına sıklıkla karşılaşabiliyorlar. En güvenilir bulduğumuz evimiz bazen çocuklar için güvenli olmayabiliyor. Bebekler artık daha hareketlendiği zaman ufak ufak önlemler almak gerekiyor. Bu önlemler nasıl olmalıdır ve hangi durumlarda hastaneye başvurmak gerekiyor diye konuşalım. Ayrıca ev içi güvenliği için Miny Baby ürünlerini inceleyebilirsiniz.

Üniversiteler tarafından yapılan araştırmalardan bahsetmek istiyorum. İlk olarak düşmeler olabiliyor. Sürekli duyuyoruz bebeğimiz hareketlendiği ve dönmeye başladığı zamanlar yatağından düşebiliyor. Ve daha sonra özellikle ek gıda döneminde hava yolu tıkanıklıkları olabiliyor. Yediği bir besin parçası ya da daha ileriki dönemlerde oynadığı oyuncağın bir parçası, kıyafetinin bir aksesuarını yutma söz konusu olabiliyor.

Bir diğer önemli konu da yanıklar olabiliyor. Bu kazalar ev ortamında kazalarla sıklıkla yaşandığı yerler oluyor. Bu nedenle bunlara karşı önlemler almak gerekiyor. Bunlar en önemli üç konudur ama tabi ki ev içerisinde başka kazalar ile de karşılaşmak mümkündür. Biz burada öncelikle korunma önlemleri olarak, bebeğimiz hareketlenmeye başladı artık 6. 7. Ay oldu sürünüyor, etrafı keşfetmeye başladı bebeğimiz bu dönemlere geldiğinde biz de evimizde bir değerlendirme olarak; nereler sıkıntı yaratabilir? Nereler bizim bebeğimize ya da çocuğumuza zarar verebilir onlara bakmak lazım. Zaten çocuklu bir eve gittiğini zaman mutlaka ev içerisindeki dolaplarda bir kilit sistemi olduğunu görürsünüz. Welcome Baby’de de bu tür ev içi güvenlik aksesuarları bulunmaktadır. Sivri uçlu mobilyaları yumuşak malzemeler ile döşemek gibi korumalar olabilir. Özellikle 7. 8. Aydan sonraki bebekler emeklemeye, yürümeye eğilimli olan bebeklerde ve çocuklarda tam vücut bütünlüklerini koruyamadıkları için düşmeler çok olabiliyor bu nedenle mutlaka sivri uçlu mobilyalara önlemler almak gerekmektedir. Daha sonra en çok karşılaşılan durumlardan bir tanesi kimyasallarla zehirlenmelerdir.

Özellikle biz kendi mutfağımızda ya da banyomuzda çamaşır sularını, deterjanlarını çocukların tam boy hizasına koyarız böyle olduğu için tehlikeli durumlar ile karşılaşabiliriz. Bu tür ürünlerin mutlaka çocukların erişebileceği yerlerden kaldırılması gerekmektedir. Mutfakta bulunan tehlikeli malzemeler sonucu yaralanması engellemek için de mutlaka kilitli olması gerekmektedir. Pencere ve kapılara koruma koymak gerekiyor. Özellikle çocuğunuz daha büyüdüğü vakitlerde eliyle açma durumuna geldiklerinde oraları artık korumaya almak önemlidir. Aslında ev içerisinde her şeyi ortadan kaldırmak doğru değildir. Bebekler merak duygusu ile gelişirler ve büyürler bu nedenle mümkün olduğu kadar bebeklerin merak duygusunu tatmin ederek, kontrollü alanlarında bırakarak bebeklerimize destek olmalıyız.

Çocuğumuz Ev İçerisinde Bulunan Kimyasalları İçtiğinde Ne Yapmak Gerekir?

Öncelikle böyle bir şeyle karşılaştığımızda ve içtiğine kesinlikle eminsek, neyi ve hangi markayı içtiği önemlidir. Bu süreçte mutlaka 112’yi aramak ya da kendimiz götüreceksek hiçbir şekilde ağızdan bir şey vermemek önemlidir. Bir de buradaki süre de önemli olacaktır. Aldığımız bir besinin dolaşıma katılması 20-25 dakika olduğu için mutlaka o süreyi bilmek gerekir. Bir de kimyasallar ile olan zehirlenmelerde kusturmaya çalıştırmamak gerekir çünkü zehirli madde mideye inerken yemek borusunu zedeler bir de çıkarırken tekrar zedeleme söz konusu olabilir. Kesinlikle kusturmaya çalıştırmayacağız. Eğer isali varsa karın ağrısı varsa bunları da söyleyerek hastane gitmek gerekir. Doktora verilecek en büyük bilgi çocuğunuzun hangi marka kimyasal ile zehirlendiğini doktora söylemek olacaktır.

Boğaza Bir Şey Kaçma Durumunda Ne Yapılmalıdır?

Özellikle ek gıdaya geçen bebeklerde çok önemli bir konudur. Boğulma durumunun ayrımını yapmak gerekmektedir. Verdiğimiz besin çocuğumuzun soluk borusunu tıkıyor mu ya da soluk borusunda hala akciğerler solunum yapmaya devam ediyor mu? Bu durumu ayırt etmek gerekmektedir ki doğru uygulamayı yapalım. Burada yapmamız gereken şey çocuğumuzu izlemektir. Kaçan parçaya rağmen hala öksürebiliyor ya da konuşabiliyorsa bu demektir ki hayati bir tehlike yok burada. Hayati bir tehlike olmadığı için de biz ona alan vererek, karşısına geçip öksürerek çocuğumuzu teşvik ediyoruz. Zaten vücut da kendi savunma mekanizmasını kullanacağı için çocuğunuz öksürecektir. Kesinlikle kısmi tıkanma durumunda sırtına vurmuyoruz. Kısmi tıkanmada bebeğiniz ağlar, öksürür yani nefes almaya devam eder. Bir tarafta da soluk borusunun tamamen tıkanma durumu söz konusudur. Soluk borusunu tamamen tıkıyorsa akciğerler solunum yapamıyor demektir. Akciğerler solunum yapmadığı için de hayati tehlike vardır ve hemen müdahale edilmelidir. Bu müdahaleye de heimlich manevrası diyoruz. Bu tıkanmada çocuğunuz ses çıkaramıyor, ağlayamıyor durumuna gelir.

Evde Yanıklar

Yanıklar da en çok hastaneye başvurulan konulardan bir tanesidir. Bu genellikle ısı yoluyla oluşan yanıklardır. Kaynar su olabilir, kahve olabilir. Buralarda ilk olarak yapacağımız şey basınçlı olmayan ama akan suyun altında biraz bekletmek lazım. Buradaki yanıcı madde derinin alt tabakalarına doğru gitme eğilimi gösteriyor, su ile temasını sağlayarak bunu kesmemiz gerekiyor. Daha sonra burada yapmaktan çok yapmayacaklarımızı anlatacağım. Eğer bir kıyafetin üzerinde ise yanık, kesinlikle kıyafetini çıkarmak için uğraş göstermeyeceğiz. Kıyafeti keserek o alanı görmeye çalışacağız. Kıyafet deriye yapıştığında kıyafeti çekmeyeceğiz. En büyük doku kayıpları burada gerçekleşmektedir. Burada yanık sonucu içi dolu kabarcıklar olabilir. Buraları kesinlikle patlatmayacağız, ıslak bezi üzerine koyabiliriz ama kesinlikle patlatmamak gerekir. Deriler kalkmış olabilir, o derileri kesinlikle sıyırmayacağız. Daha basit bir yanık ise eğer, yine akan suyun altında 15-20 dakika bekleteceğiz ve üzerini ıslak bez ile kapatabiliriz. Sonrasında doktorların önerdiği merhemleri kullanarak iyileşme sürecini takip edebilirler.

Parmak Sıkışması Durumunda Ne Yapmalıyız?

Burada genellikle emekleme döneminde bebekler çok meraklı olur. Ev içerisinde dolapların kapakları, çekmeceler her zaman kapalı olmalıdır. Böyle bir durumla karşılaşıldığı zaman ilk olarak kanama var mı ona bakmak gerekmektedir. Kanama varsa temiz bir bez ile kapatıp hafif bir baskı uygulayabiliriz. Onun dışında eğer kanama yoksa burada ödem olacağı için soğuk uygulama yapmak gerekir. Buzları alıp bir bezin içerisinde sarıp zedelenen bölgeye uygulanabilir. Veya yine doktorumuzun önerdiği bir merhem sürerek buranın hem ağrısının giderilmesi hem de morarmasını engelleyebiliriz. Ev içi güvenlik için Elybaby bebek güvenlik ürünlerini web sitemizde inceleyebilirsiniz.

İlk Yardım Kitlerine Neler Bulunmalıdır?

İlk yardım kitlerinde sıklıkla kullanacağımız malzemeleri bulundurmak gerekir. Kanamalar için temiz bir bez, parmak sıkışmasında, kafa çarpmasında kullanabileceğimiz açık yara olmayan durumlarda kullanabileceğimiz doğal kremler olabilir. Soğuk ya da sıcak uygulama yapacağımız termo jellerden koyabiliriz. Derece koyabiliriz. Bunlar sıklıkla karşılaşabileceğimiz konuların materyalleridir. Mesela ben ilk yardım eğitimlerinde kullandığım termo jeller bulunmaktadır. Çocuklarınızın dikkatini çeken eğlenceli tasarımlı ürünler de kullanılabilir.

Yüksek Ateş Durumunda Ne Yapılmalıdır?

Vücudumuzun ısısını 38 üzerinde ölçüyorsak bu yüksek ateş olarak değerlendirilebilir. Şu an ateş ölçerler özellikle yeni doğan döneminde kulaktan ölçülmesi tavsiye edilir. Yüksek ateşte ilk olarak bebeğimizin üzerinde bulunan kıyafetleri sadece zıbın kalacak şekilde çıkarılmalıdır. Bunun dışında odanın ısısına bakmak gerekmektedir. Odanın ısısını düşürmek gerekmektedir. Bu noktada termometreler çok önemlidir. Aynı zamanda ıslak bezleri bebeğinizin alnının iki tarafına boynunun iti tarafına aynı zamanda kasık bölmesine koymak gerekmektedir. Aynı zamanda ateşin düğme eğilimi varsa bebeğinizi banyoya sokmak iyi gelecektir. Fakat bu süreçte bebekler doğal olarak huzursuz olurlar bu nedenle anneyle ya da babayla birlikte duşa girmek önemli olacaktır. Aynı zamanda bebek kendisini güvende hissedecektir. Bunlar sonrasında ateş düşmüyorsa mutlaka doktora gitmek gerekir ve doktor önerisi ile ilaçlar kullanılmalıdır.

Ebeveynler ateş sırasında havale durumunda da korkarlar fakat yüksek ateş havale demek değildir. Burada akrabalarda bir havale öyküsü var mı diye dikkat etmek gerekir. Mutlaka doktoruyla bu bilgiyi paylaşmak gerekiyor. Havale başladığında bu sürenin başlayıp biteceğini bilmek gerekir. Havalenin süresini doktorlara bildirmek önemlidir.

Arı Sokmalarında Ne Yapmalıyız?

Arı sokmasıyla karşılaştıysak be arının soktuğunu gördüysek burada o bölgedeki iğnenin çıkarılmasını sağlamak önemli olacaktır. Bunun dışında eğer çıkaramıyorsak çok vakit kaybetmeden bu bölgenin yıkanması önemli olacaktır. Arı sokması, köpek ısırıkları gibi durumlarda istemediğimiz bir salgı vücuda giriyor. Bunu önlemek için o bölgeyi yıkamak önemlidir. Yıkadıktan sonra soğuk uygulama yapabiliriz. Ağızdan arı sokmaları ile de karşılaşabiliyoruz. Eğer daha büyük bir çocuksa ağıza buzu verip sakinleşmesini sağlayabiliriz ama eğer bir bebekse dondurma vererek dondurmanın soğuk etkisinden yararlanabiliriz. Bir alerji belirtisi varsa mutlaka doktora gitmek gerekmektedir.

Güneş Çarpması Sonucunda Ne Yapabiliriz?

Son dönem tekstillerde mayoların UV ışıklarını engellemesi gibi özellikleri var. Bunun dışında yazın mutlaka çocukların şapka takması önemli olacaktır. Bunun dışında güneş çarpması ile karşılaştığımız zaman, çocukta halsizlik olur, terleme görülmeyebilir. Bu durumda bulunduğu yerden serin bir ortama almak çözüm olabilir. Soğuk sıvı desteği sağlamak lazım. Duruma göre hastaneye gitmek önemli olacaktır.

Bebeğin Boğazına Süt Kaçması Durumunda Ne Yapmak Gerekir?

Bu durumda anne bebeği ağzından burnundan süt geliyor şeklinde görebiliyor. Hiçbir pozisyon değişikliği yapmazsa morarmalar olabiliyor. Burada ilk yapacağı şey bebeği dik pozisyona getirmek olacaktır. Eğer bunu yapmasına rağmen düzelmiyorsa, kafasını aşağıya doğru alıp birazcık sırtına doğru vurmak iyi gelir.

Yüksek Ateş Durumunda Hangi Yaş Aralığında Nasıl Bir İlk Yardım Uygulamalıyız?

Konuştuğumuz şeyler aslında çocukluk dönemini de kapsayan şeylerdir. Fakat havale geçirme yaşı genellikle 6 ay ile 6 yaş arasında olma ihtimali yüksektir. Bebeklik döneminde havale geçirmediyse çocukluk döneminde havale geçirme oranı düşüktür. Buralarda yaş olarak değil bebek ve çocuk olarak bakmak gerekmektedir. Söylediğimiz uygulamaları çocukluk döneminde de uygulayabiliriz.

Ateş Ölçerlerde Hangileri Daha Sağlıklı Çalışıyor, Uzaktan mı Temaslı mı?

En güvenli yol koltuk altından ölçülen termometrelerdir. Ama biz bir bebeğin koltuk altında ölçtüğümüzde genellikle yanlış çıkabiliyor. Burada yeni doğanlar için kulaktan ölçülenleri kullanabiliriz. Ateş ölçer ürünlerini linkten inceleyebilirsiniz.

Çocuklarda Burun Kanamalarında Nasıl İlk Yardım Uygulayabiliriz?

Güneşin altında çok vakit geçiriliyorsa böyle durumlarla karşılaşabiliriz. Burada ilk yapacağımız şey bebeğimizi kucağımıza alarak güvende hissetmesini sağlamaktır. İlk Yardım müdahalelerinde bu önemli bir noktadır. Burada iki burun deliğinden bastırarak kafasını da aşağı indirerek kılcal damarları sıkıştırıyoruz. Sıkıştırdığımızda da nasıl kanamalarda üzerine baskı yaptığımızda kılcal damarlarda da aynı şekilde burun kanatlarından yaklaşık 5 dakika sıkıştırmak kanın duracağı anlamına gelir. Kesinlikle başımızı geriye doğru atmıyoruz. Bu durumu sık yaşıyorsak mutlaka kulak burun boğaz doktoruna gitmek gerekir.

Çocuğumuz Başını Bir Yere Çarptığında İlk Olarak Ne Yapılmalı?

Kafa çarpma durumu özellikle emekleme döneminde çocuklarda sık sık karşılaşabiliyoruz. Bu durumlarda yapacağımız şey kanama varlığını kontrol etmektir. Eğer kanama varsa temiz bir bez ile kanama olan yere baskı yapabiliriz. Eğer kanama yoksa bebeği izlemek gerekir. Bebeğin normal hali dışında görüntüsü değişiyorsa, uykulu hali varsa, kusma belirtileri varsa bu durumlarda mutlaka hastaneye gitmek gerekiyor. Sadece dokuda bir değişiklik durumu varsa burada soğuk uygulama yapmak ya da doktorun önerdiği bir krem uygulanabilir.

Kırık Şüphesinde Nasıl Davranmalıyız?

Kırıklar biraz komplike konulardır. Normalde bir yerden düşmeler sonrasında o bölgede şekil bozukluğu varsa ya da morarma, ağrı söz konusu ise bu durumlarda hastaneye gitmek gerekir. Hastaneye giderken de aslında yaralı yeri sabitlemek gerekir. Burası parmak olabilir eli olabilir. Eğer kırıldıysa o yer kemik uçları sinirlere baskı yapabilir bu da ağrıyı yükseltebilir bu nedenle yaralı yer neresi ise sabitlemek gerekmektedir. Bunu bir yastık ile uygulayabiliriz.

Bütün anneler ve babalara mutlaka ilk yardım eğitimi almalarını öneririm. Karşılaştıkları durumlarda doğru olanı yapmak hakkında endişeleri olabiliyor bu konuda mutlaka bebek ve çocuklara yönelik ilk yardım eğitimi almalılardır.

İlk Yardım Uzmanı Refika Onat Erkmen

Önceki gönderi
Sonraki gönderi

Yorum bırakın

Lütfen yorumların yayınlanmadan önce onaylanması gerektiğini unutmayın.

Abone olduğunuz için teşekkürler!

Bu e-posta kaydedildi!

Görünümün hepsini satın alın

Seçenekleri seçin

Son görüntülenenler

Seçeneği düzenle
Sorularınız mı var?
Stokta Olduğunda Haber Ver
Şartlar ve koşullar

MADDE 1 - TARAFLAR

 

  1. Satıcı Adı : HOŞGELDİN BEBEK İTHALAT İHRACAT SAN. VE TİCARET LTD.ŞTİ.
    Adresi : Yeşilbağlar Mah. Azim Sk. No:6/4 Pendik/İstanbul
    E-Posta: info@welcomebaby.com.tr

    1.2. Alıcı Adı – Soyadı / TC.No :
    Adresi :
    Telefon :
    E-mail :

SÖZLEŞME’NİN KURULMASI

Alıcı sözleşme’yi okuduğunu, anladığını, haklarının ve yükümlülüklerinin bilincinde olduğunu kabul eder.
İşbu sözleşme hükümleri tüketici sözleşmelerindeki haksız şartlar hakkında yönetmelik hükümleri uyarınca herhangi bir haksız şart içermemektedir. Hükümler dürüstlük ve iyiniyet kuralına aykırılık teşkil etmemekte olup tüketicinin korunması hakkındaki mevzuata uygun olarak hazırlanmıştır.
İşbu sözleşme hükümleri Türk Borçlar Kanunu hükümleri de dikkate alınarak hazırlanmıştır. Türk Borçlar Kanunu’nun 21. maddesinde öngörülen bağlayıcılık ve içerik denetimi alıcı tarafından yapılmıştır. İşbu sözleşme hükümlerinden hiçbirisi işbu sözleşmenin niteliğine ve işin özelliğine aykırı nitelik taşımaz. İşbu sözleşme hükümleri açık ve anlaşılır bir şekilde yazılmış olup birden çok anlam ifade etmemektedir.
Alıcı, satıcının isim, unvan, açık adres, telefon ve diğer erişim bilgileri, satışa konu malın temel nitelikleri, vergiler dahil olmak üzere satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat koşulları ve masrafları vs. satışa konu mal ile ilgili tüm ön bilgiler ve “cayma” hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılacağı, şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar vs. konusunda açık, anlaşılır ve internet ortamına uygun şekilde satıcı tarafından bilgilendirildiğini, bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve sonrasında mal sipariş verdiğini işbu sözleşme hükümleriince kabul ve beyan eder. http://www.welcomebaby.com.tr sitesinde yer alan ön bilgilendirme ve alıcı tarafından verilen sipariş üzerine düzenlenen fatura işbu sözleşmenin ayrılmaz parçalarıdır.

 

SÖZLEŞME'NİN KONUSU VE KAPSAMI

Mesafeli Satış Sözleşmesi İşbu sözleşmenin konusu, ALICI’nın SATICI’ya ait http://www.welcomebaby.com.tr internet sitesinden elektronik ortamda siparişini yaptığı aşağıda nitelikleri ve satış ücreti belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.

ÜRÜN, ÖDEME VE TESLİMAT KOŞULLARI


Ürün/Ödeme/Teslimat Bilgileri Elektronik ortamda alınan ürün/ürünlerin cinsi ve türü, miktarı, marka/modeli, satış bedeli, ödeme şekli, teslim alacak kişi, teslimat adresi, fatura bilgileri, kargo ücreti aşağıda belirtildiği gibidir. Fatura edilecek kişi ile sözleşmeyi yapan kişi aynı olmak zorundadır. Aşağıda yer alan bilgiler doğru ve eksiksiz olmalıdır. Yurtdışı gönderilerinde kargo alıcıya aittir. Bu bilgilerin doğru olmadığı veya noksan olduğu durumlardan doğacak zararları tamamıyla karşılamayı alıcı kabul eder ve ayrıca bu durumdan oluşabilecek her türlü sorumluluğu alıcı kabul eder. SATICI gerekli gördüğü durumlarda, ALICI’nın vermiş olduğu bilgiler gerçekle örtüşmediğinde, siparişi durdurma hakkını saklı tutar.

 

SATICI siparişte sorun tespit ettiği durumlarda ALICI’nın vermiş olduğu telefon, e-posta ve posta adreslerinden ALICI’ya ulaşamadığı takdirde siparişin yürürlüğe koyulmasını 15 (onbeş) gün süreyle dondurur. ALICI’nın bu süre zarfında SATICI ile konuyla ilgili olarak iletişime geçmesi beklenir. Bu süre içerisinde ALICI’dan herhangi bir cevap alınamazsa SATICI, her iki tarafın da zarar görmemesi için siparişi iptal eder.

 

Alınan Ürün /Ürünler Adı      : ......................................

Kodu                                      : ......................................

Toplam Satış Bedeli                : ............................. TL

 

Ödeme Şekli Kredi Kartı/Banka Havalesi (EFT) teslim edilecektir.

Alıcı                                         : ......................................
Tel. numarası                            : ......................................
Teslim Edilecek Adres               : ......................................
Fatura Edilecek Kişi/Kurum      : ......................................
Fatura Adresi                            : ......................................
Vergi Dairesi                             : ......................................
Vergi Sicil Numarası                  : ......................................
Kargo Ücreti                             :  ...................................... TL



SATICININ HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ


Satıcı, 6502 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri uyarınca sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir haller dışında eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.


18 (on sekiz) yaşından küçük kişiler welcomebaby.com.tr'den alışveriş yapamaz. Satıcı, alıcının sözleşmede belirttiği yaşının doğru olduğunu esas alacaktır. Ancak alıcının yaşını yanlış yazmasından dolayı satıcıya hiçbir şekilde sorumluluk yüklenemeyecektir.

 

www.welcomebaby.com.tr den kredi kartı (Visa, MasterCard , vs. ) ya da banka havalesi ile alışveriş yapılabilir. Sipariş tarihinden itibaren bir hafta içinde havalesi yapılmayan siparişler iptal edilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı ya da havalenin (EFT’nin) banka hesaplarına ulaştığı belirlenen andır. Ödemeli gönderi ya da posta çeki gibi müşteri hizmetleri ile görüşülmeden gerçekleştirilen ödeme yöntemleri kabul edilmez.

ALICININ HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ


Alıcı, Site’de yer alan Sözleşme konusu mal veya hizmetin temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimat ve kargo bedeline ilişkin olarak Satıcı tarafından yüklenen ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu, elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini ve Site üzerinden siparişi onaylaması ile ÖDEME YÜKÜMLÜLÜĞÜ altına girdiğinin bilincinde olduğunu, elektronik ortamda ürünü/hizmeti satın aldığını, satış bedelinin ödeme işlemi için bilgilerini girmiş olduğu kredi kartından/banka kartından tahsil edileceğini  kabul, beyan ve taahhüt eder.

 

Alıcı, işbu Sözleşme’yi elektronik ortamda teyit etmekle mesafeli sözleşmelerin akdinden önce Satıcı tarafından Alıcı'ya verilmesi gereken adres, siparişi verilen mal veya hizmete ait temel özellikler, mal veya hizmetin vergiler dahil fiyatı, ödeme ve teslimat ile teslimat fiyatı bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini teyit etmiş olur.

 

Mal veya hizmetin tesliminden sonra Alıcı'ya ait kredi kartının Alıcı'nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun mal veya hizmetin bedelini Satıcı'ya ödememesi halinde, Alıcı kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla mal veya hizmeti 3 (üç) gün içinde Satıcı'ya iade etmekle yükümlüdür. Bu halde teslimat giderleri Alıcı'ya aittir.

 

Sözleşme konusu ürünün teslimatı için işbu Sözleşme’nin elektronik ortamda teyit edilmesi ve Sözleşme konusu siparişin bedelinin ödenmesi şarttır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, Satıcı işbu Sözleşme kapsamındaki ürün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.

Satıcı, malın Alıcı ya da Alıcı’nın taşıyıcı dışında belirleyeceği üçüncü bir kişiye teslimine kadar oluşan kayıp ve hasarlardan sorumludur. Alıcı’nın Satıcı’nın belirlediği taşıyıcı dışında başka bir taşıyıcı ile malın gönderilmesini talep etmesi durumunda, malın ilgili taşıyıcıya tesliminden itibaren oluşabilecek kayıp ya da hasardan Satıcı sorumlu değildir.

Satıcı tarafından sunulan hizmet perakende satış kapsamında son kullanıcıya yöneliktir; Satıcı, Alıcı’nın yeniden satış amacı bulunduğundan şüphe etmesi halinde işbu Sözleşme kurulmuş olsa dahi siparişi iptal etme ve ürünleri teslim etmeme hakkını saklı tutar.

Alıcı ürünü teslim almadan önce muayenesini yapmalı, olağan muayene ile tespit edilebilen ayıplı ve hasarlı ürünü Satıcı yetkilisinden veya kargo şirketinden teslim almamalıdır. Alıcı malı gözden geçirmeyi ihmal eder ve malı teslim alırsa, ürünün sağlam ve hasarsız olduğunu kabul etmiş sayılır.

 Alıcı, "www.welcomebaby.com.tr" internet sitesinden satıcının isim, unvan, açık adres, telefon ve diğer erişim bilgileri , satışa konu malın temel nitelikleri, vergiler dahil olmak üzere satış fiyatı , ödeme sekli, teslimat koşulları ve masrafları vs. satışa konu mal ile ilgili tüm ön bilgiler ve “cayma” hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılacağı, şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar vs. konusunda açık, anlaşılır ve internet ortamına uygun şekilde bilgi sahibi olduğunu bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini kabul ve beyan eder.
Bir önceki maddeye bağlı olarak Alıcı, ürün sipariş ve ödeme koşullarının, ürün kullanım talimatlarının, olası durumlara karşı alınan tedbirlerin ve yapılan uyarıların olduğu "www.welcomebaby.com.tr"deki sipariş/ödeme/kullanım prosedürü bilgilerini okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.

SİPARİŞ/ÖDEME PROSEDÜRÜ

Alışveriş sepetine eklenen ürünlerin KDV dahil TL tutarı (Taksitli işlemlerde toplam taksit tutarları) alıcı tarafından onaylandıktan sonra, ilgili banka kartının posu üzerinden işleme alınır. Bu nedenle siparişler, sevk edilmeden önce müşteriye sipariş onay maili gönderilir. Sipariş Onay maili gönderilmeden sevkiyat yapılmaz. Süreçteki herhangi bir aksama durumu ya da kredi kartı ile ilgili ortaya çıkabilecek problemler alıcıya sözleşmede belirttiği telefon/faks/e-mail yollarından biri veya birkaçı kullanılmak sureti ile bildirilir. Gerekirse alıcıdan bankası ile görüşmesi istenebilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı ya da havalenin (EFT’ nin) satıcı hesaplarına ulaştığının belirlendiği andır. İstisnai olarak haklı bir nedenle sözleşme konusu malın tedarik edilemeyeceğinin anlaşılması ve/veya stok problemi ile karşılaşılması durumunda alıcı hemen açık ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirilip onay vermesi durumunda alıcıya eşit kalitede ve fiyatta başka bir mal gönderilebilir ya da alıcının arzusu ve seçimi doğrultusunda ; yeni başka bir ürün gönderilebilir, ürünün stoklara girmesi ya da teslime engel diğer engelin ortadan kalkması beklenebilir ve/veya sipariş iptal edilebilir. Sözleşme konusu malın teslim yükümlülüğünün yerine getirilmesinin imkânsızlaştığı hâllerde alıcı bu durumdan haberdar edilerek ödemiş olduğu toplam bedel ve varsa onu borç altına sokan her türlü belge en geç on gün içinde kendisine iade edilerek sözleşme iptal edilir. Böyle bir durumda alıcının satıcıdan ilave herhangi bir maddi ve manevi zarar talebi olmayacaktır.

Mesafeli Satış Sözleşmesi www.welcomebaby.com.tr ’de, internet ortamında kredi kartı bilgilerini kullanmak istemeyen alıcılara nakit havale ile sipariş imkanları sunulmuştur. Havale ile ödemede alıcı kendisine en uygun bankayı seçip havalesini yapabilir. Eğer EFT yapılmışsa hesaba geçme tarihi dikkate alınacaktır. Havale ve/veya EFT yaparken “Gönderen Bilgileri”nin Fatura Bilgileri ile aynı olması ve sipariş numarasının yazılması gereklidir. Ürünün tesliminden sonra Alıcı’ya ait kredi kartının Alıcı’nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün bedelini Satıcı’ya ödememesi halinde, Alıcı’nın kendisine teslim edilmiş ürünü 10 gün içinde Satıcı’ya göndermesi zorunludur. Bu tür durumlarda nakliye giderleri Alıcı’ya aittir. Alıcı kredi kartı ile ödeme yapmayı tercih etmiş ise ALICI, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve ALICI arasındaki “Kredi Kartı Sözleşmesi” kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.

SEVKİYAT/TESLİMAT PROSEDÜRÜ SEVKİYAT

Sipariş onayı mailinin gönderilmesiyle birlikte, ürün/ürünler satıcının anlaşmalı olduğu kargo Şirketine verilir. Teslimat, Mesafeli Satış Sözleşmesi Ürün/ürünler satıcının anlaşmalı olduğu kargo ile alıcının adresine teslim edilecektir. Teslimat süresi, Sipariş onayı mailinin gönderilmesinden ve sözleşmenin kurulmasından itibaren 30 gündür. Alıcıya önceden yazılı olarak veya bir sürekli veri taşıyıcısıyla bildirilmek koşuluyla bu süre uzatılabilir. Ürünler, Kargo şirketlerinin adres teslimatı yapmadığı bölgelere telefon ihbarlı olarak gönderilir. Kargo Şirketinin haftada bir gün teslimat yaptığı bölgelerde, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve eksiklik olduğu hallerde, bazı sosyal olaylar ve doğal afetler gibi durumlarda belirtilen gün süresinde sarkma olabilir. Bu sarkmalardan dolayı alıcı satıcıya herhangi bir sorumluluk yükleyemez.

Ürün, Alıcı’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve/veya Alıcının yerinde olmamasından doğabilecek ekstra kargo bedellerinden satıcı sorumlu değildir.

 

Belirtilen günler içeriğinde ürün/ürünler müşteriye ulaşmadıysa teslimat problemleri müşteri hizmetlerine iletişim "musteri@welcomebaby.com.tr" e-mail adresi kullanılmak sureti ile derhal bildirilmelidir.

 

Zarar görmüş paket durumunda; Zarar görmüş paketler teslim alınmayarak Kargo Şirketi yetkilisine tutanak tutturulmalıdır. Eğer Kargo Şirketi yetkilisi paketin hasarlı olmadığı görüşünde ise, paketin orada açılarak ürünlerin hasarsız teslim edildiğini kontrol ettirme ve durumun yine bir tutanakla tespit edilmesini isteme hakkı alıcıda vardır. Paket Alıcı tarafından teslim alındıktan sonra Kargo Şirketinin görevini tam olarak yaptığı kabul edilmiş olur. Paket kabul edilmemiş ve tutanak tutulmuş ise, durum, tutanağın Alıcı’da kalan kopyasıyla birlikte en kısa zamanda satıcı Müşteri Hizmetlerine bildirilmelidir.


CAYMA HAKKI

Mesafeli Satışlar Sözleşmesi;

 

 MADDE 9 “(1)Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

(2)Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.

(3)Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;


  1. a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,
    b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
    c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas alınır.

    (4) Malın satıcı tarafından taşıyıcıya teslimi, tüketiciye yapılan teslim olarak kabul edilmez.

    (5) Mal teslimi ile hizmet ifasının birlikte yapıldığı sözleşmelerde, mal teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.

 

Cayma hakkının kullanımı


MADDE 11 – (1) Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi dolmadan, yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmesi yeterlidir.

(2) Cayma hakkının kullanılmasında tüketici, EK’te yer alan formu kullanabileceği gibi cayma kararını bildiren açık bir beyanda da bulunabilir. Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin bu formu doldurabilmesi veya cayma beyanını gönderebilmesi için internet sitesi üzerinden seçenek de sunabilir. İnternet sitesi üzerinden tüketicilere cayma hakkı sunulması durumunda satıcı veya sağlayıcı, tüketicilerin iletmiş olduğu cayma taleplerinin kendilerine ulaştığına ilişkin teyit bilgisini tüketiciye derhal iletmek zorundadır.

(3) Sesli iletişim yoluyla yapılan satışlarda, satıcı veya sağlayıcı, EK’te yer alan formu en geç mal teslimine veya hizmet ifasına kadar tüketiciye göndermek zorundadır. Tüketici bu tür satışlarda da cayma hakkını kullanmak için bu formu kullanabileceği gibi, ikinci fıkradaki yöntemleri de kullanabilir.

(4) Bu maddede geçen cayma hakkının kullanımına ilişkin ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.

Cayma hakkının istisnaları

MADDE 15 – (1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:

  1. a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler. b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler. c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler. ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyenaçısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler. d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler. e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler. f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler. g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler. ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddimallara ilişkin sözleşmeler. h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

Ambalajı tekrar satışa uygun olarak gönderilmeyen ürünlerin iadesi kabul edilmemektedir. 385 sayılı vergi usul kanunu genel tebliği uyarınca iade işlemlerinin yapılabilmesi için alıcının mal ile birlikte teslim edilen satıcıya ait faturanın alt kısmındaki iade bölümlerini eksiksiz ve doğru şekilde doldurduktan sonra imzalayarak ekli form ile birlikte satıcıya göndermesi gerekmektedir.

 

Satıcı veya sağlayıcı malı kendisinin geri alacağına dair bir teklifte bulunmadıkça, tüketici cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi yönelttiği tarihten itibaren on gün içinde malı satıcı veya sağlayıcıya ya da yetkilendirmiş olduğu kişiye geri göndermek zorundadır.

 

Cayma hakkı süresi alıcıya malın teslim edildiği günden itibaren başlar. İade edilen ürün veya ürünlerin geri gönderim kargo bedeli alıcı tarafından karşılanmalıdır. Tüketicinin talep etmesi halinde iade masrafı, kendisine iade edilecek mal veya hizmet bedeli ile teslimat masraflarından mahsup edilebilir. Alıcının istekleri ve/veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallar ve  tanıtma ve kullanma kılavuzunda satıcı veya yetkili servis tarafından kurulum veya montajının yapılacağı belirtilen mallardan kurulum ya da montajı yapılanlara ilişkin sözleşmelerde  cayma hakkı söz konusu değildir. Alıcının cayma hakkını kullanması halinde satıcı, cayma bildirimini içeren faturanın ürünle birlikte kendisine ulaşmasından itibaren en geç 14 (ondört) gün içerisinde ürün bedelini alıcıya iade edecektir. Teslim alınmış olan malın değerinin azalması veya iadeyi imkânsız kılan bir nedenin varlığı cayma hakkının kullanılmasına engel değildir. Ancak değer azalması veya iadenin imkânsızlaşması tüketicinin kusurundan kaynaklanıyorsa satıcıya malın değerini veya değerindeki azalmayı tazmin etmesi gerekir.

 

Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda satıcı, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği alıcıya nakit para ile ödeme yapamaz. Satıcı, bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, satıcı ilgili tutarı Bankaya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda detayları belirtilen prosedür gereğince alıcıya nakit olarak ödeme yapılamamaktadır. Banka hesapları veya kredi kartları aracılığıyla ödenen sipariş bedellerinin iadesi ve tüketici Alıcı’nın hesaplarına yansıması tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, olası gecikmeler için Satıcı’nın herhangi bir şekilde müdahalede bulunması mümkün değildir. Bu sebeple, tüketici Alıcı’nın banka hesabına veya kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından tüketici Alıcı’nın hesabına veya kredi kartına yansıtılması uzun zaman alabilir.

 

ZARARDAN SORUMLULUK

MADDE 17 – (1) Satıcı, malın tüketici ya da tüketicinin taşıyıcı dışında belirleyeceği üçüncü bir kişiye teslimine kadar oluşan kayıp ve hasarlardan sorumludur.

(2) Tüketicinin, satıcının belirlediği taşıyıcı dışında başka bir taşıyıcı ile malın gönderilmesini talep etmesi durumunda, malın ilgili taşıyıcıya tesliminden itibaren oluşabilecek kayıp ya da hasardan satıcı sorumlu değildir.

.

FİKRİ MÜLKİYET

Alıcı, Satıcı tarafından üretilen ürünlerin tasarımlarında kullanılan özel tasarım tekniklerinin, doku, desen, dizayn, çizim, tasarım elementleri (ikon, düğme vb.), stiller, gradyan ve solid renk tonları ile her türlü grafik tasarım, illüstrasyon, çizim, tasarım ve eserlerin tasarımında kullanılan öğelerin ve Site’de satışa sunulan tüm ürünlerin Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’ndan (FSEK) kaynaklı tüm haklarının Satıcı’ya ait olduğunu kabul ve beyan eder.

Site’de yer alan her türlü bilgi ve içerik ile bunların düzenlenmesi, revizyonu ve kısmen/tamamen kullanımı konusunda; Satıcı'nın anlaşmasına göre diğer üçüncü şahıslara ait olanlar hariç; tüm fikri-sınai haklar ve mülkiyet hakları Satıcı'ya aittir. Alıcı tarafından satın alınan ürün/ürünlerin tamamı, bir kısmı ve/veya üründen elde edilen herhangi bir bilgi, yazılım veya hizmet değiştirilemez, kopyalanamaz, dağıtılamaz, çoğaltılamaz, yayınlanamaz, türev niteliğinde çalışmalara konu edilemez, aktarılamaz veya satılamaz. Alıcı işbu Sözleşme ile satın aldığı ürünü yasa dışı amaçlar için ve/veya bu yasaklanan şekillerde kullanmayacağını kabul ve taahhüt eder. Aksi halde doğabilecek tüm hukuki ve cezai sorumluluk Alıcı’ya ait olmakla beraber üçüncü kişiler veya yetkili merciler tarafından Satıcı’ya karşı ileri sürülebilecek tüm iddia ve taleplere karşı, Satıcı’nın söz konusu izinsiz kullanımdan kaynaklanan her türlü tazminat ve sair talep hakkı saklıdır.

DİĞER HÜKÜMLER

Satıcı işbu Sözleşme’den doğan hak ve yükümlülüklerini Alıcı’nın onayını almaksızın 3. kişilere devredebilir. Alıcı, işbu Sözleşme’den doğan hak ve yükümlülüklerini Satıcı’nın onayını almaksızın 3. kişilere devredemez.

Alıcı, işbu Sözleşme dahilinde doğabilecek ihtilaflarda, Satıcı’nın kendi veri tabanında veya sunucularında tuttuğu elektronik kayıtların ve sistem kayıtlarının, ticari kayıtlarının, defter kayıtlarının, mikrofilm, mikrofiş ve bilgisayar kayıtlarının muteber, bağlayıcı, kesin ve münhasır delil teşkil edeceğini; Satıcı’ya yemin teklifinden ari kıldığını ve bu maddenin Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun 193. maddesi anlamında delil sözleşmesi niteliğinde olduğunu kabul eder.

Taraflar’ın işbu Sözleşme ile yüklendikleri edimlerini ilgili Taraf’ın herhangi bir kusur ya da ihmali olmaksızın yerine getirmelerini engelleyici ve/veya geciktirici kontrolleri dışında gerçekleşen hallerin meydana gelmesi mücbir sebep hali olarak değerlendirilir. (Örnek olarak grev, lokavt, ilan edilmiş olsun ya da olmasın savaş, iç savaş, terör eylemleri, deprem, yangın, sel, salgın hastalık benzeri tabii afetler, Taraflar’dan herhangi birinin yetersizliğinden kaynaklanmamak kaydıyla herhangi bir resmi makamın yasama ve idari işlemleri, internet bağlantısını sağlayan diğer servis sağlayıcılardan kaynaklanan arıza ve gecikmelere ilişkin yaşanacak teknik arıza ve gecikmeler ve benzeri haller kastedilmektedir). Taraflar, kendi kontrollerinde olmayan ve makul olarak öngöremeyecekleri bu ve benzeri olayları da içeren durumlarda, yükümlülüklerini tam veya zamanında yerine getirememekten dolayı sorumlu tutulmazlar. Yükümlülükleri herhangi bir mücbir sebepten etkilenen Taraf söz konusu durumu en kısa zamanda diğer Taraf’a yazılı olarak bildirecek ve mümkün olan en kısa zamanda yetkili bir kişi ya da kurum tarafından verilen söz konusu mücbir sebep olayını tevsik edici bir belgeyi diğer Taraf’a ulaştıracaktır. İşbu mücbir sebep durumu 30 (otuz) gün süreyle devam ederse, taraflardan her birinin, tek taraflı olarak fesih hakkı doğmuş olacaktır.

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği kapsamındaki tüketici sıfatını haiz Alıcılar için şikâyet ve itiraz prosedürü:

İşbu Sözleşme’den dolayı her türlü şikâyet ve itirazlar, Ticaret Bakanlığı’nca her yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlara göre Alıcı’nın yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne veya Tüketici Mahkemesi’ne yapılabilecektir

YÜRÜRLÜK

İşbu Sözleşme, online olarak onaylandığı tarihinde, Alıcı tarafından elektronik ortamda onaylanmak suretiyle akdedilmiş ve yürürlüğe girmiştir. Site üzerinden yapılan işlemler Türk Borçlar Kanunu, tüketici mevzuatı ve yürürlükteki sair mevzuat uyarınca tarafları bağlayıcı irade açıklamaları olarak telakki edilir.

 

HOŞGELDİN BEBEK İTHALAT İHRACAT SANAYİ VE TİCARET LTD. ŞTİ.

 

 

CAYMA FORMUNU PDF OLARAK İNDİR.

 

 

 

 

Seçenekleri seçin

this is just a warning
Giriş yap
Alışveriş Sepeti
0 öğeler
: : :
:
:
: